Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

Εξόντωση των ιών με το Malwarebytes Anti-Malware

   Ψάχνοντας για μαθησιακό γεγονός αυτήν την εβδομάδα βίωσα μια πραγματικά κακή εμπειρία σχετικά με τους υπολογιστές.Είχα να βρίσω τόσο πολύ μπροστά σε υπολογιστή από τότε που έπαιζα Football Manager...Ήταν από τις λίγες φορές που κουράστηκα τόσο πολύ που παράτησα την αναζήτηση χωρίς να έχω πετύχει τελικά αυτό που ήθελα.

Τι ήθελα να κάνω....;;;Να εμφανίζονται αυτόματα οι στίχοι τραγουδιών δίπλα σε κάθε μουσικό βίντεο του Youtube.Ακολούθησα τις οδηγίες της σελίδας bizzntech.com η οποία αναφερόταν σε ένα add-on του Firefox.Παρ όλο που το προσπάθησα για δύο ώρες δεν υπήρξε το επιθυμητό αποτέλεσμα.Προφανώς έχω κάνει πολλά λάθη στον τρόπο που λειτούργησα καθώς η σελίδα παρουσιάζει την διαδικασία ως πολύ απλή.Αν κάποιος θέλει να το ψάξει θα περιμένω με ενδιαφέρον το μαθησιακό του γεγονός γιατί εγώ δεν ασχολούμαι άλλο με το συγκεκριμένο....
                                                                      
                                                            
 Πάμε τώρα στο θέμα μας. Ποιο είναι αυτό..;;; Η αντιμετώπιση ιών ή
διάφορων άλλων ήδη μολυσμένων αρχείων του υπολογιστή μας.

 Εδώ και πολύ καιρό (περίπου έναν μήνα) εμφανίζεται στον υπολογιστή μου σε τελείως άκυρες στιγμές  ένα μήνυμα από το antivirus το οποίο με προειδοποιεί σχετικά με κάποια επιβλαβή για τον υπολογιστή μου αρχεία.Η αντίδραση μου σ αυτά ήταν απλή.Πατούσα το ignore και η ζωή συνεχίζονταν.Ούτε να ασχοληθώ γιατί μου βγάζει ένα τέτοιο μήνυμα το antivirus, ούτε να ψάξω τι φταίει, ούτε να αναζητήσω τρόπους αντιμετώπισης και διαγραφής τέτοιων επιβλαβών αρχείων.Η αντιμετώπισή μου αυτή πραγματικά αποτελεί τεράστιο λάθος το οποίο το επαναλαμβάνω πολύ συχνά αλλά και το παρατηρώ και στα άρθρα των συμφοιτητών μου.Κάποια στιγμή θα πρέπει να σταματήσω να αντιμετωπίζω επιδερμικά τα προβλήματα που μου εμφανίζονται,να εμβαθύνω σ αυτά και να αναζητώ τρόπους επίλυσης τους.Ίσως στο μέλλον κάποια τέτοια αμέλειά μου να έχει πολύ άσχημες επιπτώσεις.

Η λύση στο πρόβλημά μου ήρθε εντελώς τυχαία καθώς απολαμβάναμε τον καφέ μας με την παρέα μου.Κάποιος από του φίλους μου αναφέρθηκε σε ένα πρόγραμμα που αντιμετώπιζε τα μολυσμένα αρχεία του υπολογιστή και είτε τα έβαζε σε καραντίνα είτε τα διέγραφε.Κατευθείαν συνδύασα τα λεγόμενά του με το πρόβλημά μου και τον ρώτησα σχετικά με το πρόγραμμα.Ονομάζεται Malwarebytes Anti-Malware και μπορείτε να το βρείτε εδώ .Είναι αρκετά απλό στη χρήση του και έτσι δεν χρειάστηκα περαιτέρω βοήθεια από τον φίλο μου για να το χρησιμοποιήσω.

Η διαδικασία "εξόντωσης" των επιβλαβών αρχείων παρουσιάζεται παρακάτω:

  • Επιλέγουμε Γρήγορη σάρωση,Πλήρης σάρωση ή Εκτέλεση ακαριαίας σάρωσης και πατάμε Σάρωση. Το πρόγραμμα ξεκινάει να ψάχνει όλα τα αρχεία του υπολογιστή για τυχόν μολυσμένα και επιβλαβή.







  • Μόλις τελειώσει η σάρωση (μας εμφάνισε 2 μολυσμένα αντικείμενα) πατάμε Εμφάνιση αποτελεσμάτων.



  • Τέλος βλέπουμε ποια είναι τα μολυσμένα αρχεία που εντοπίστηκαν επιλέγουμε όσα θέλουμε να διαγράψουμε και πατάμε Αφαίρεση επιλεγμένων.


        

3 σχόλια: